ЗВІТ з переддипломної практики студентки Книш Вікторії Олегівни

 МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ                                                       ІМЕНІ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА


 

 

ЗВІТ
з переддипломної практики

студентки               Книш Вікторії Олегівни

                                                   (прізвище, ім’я, по батькові)

Педагогічного факультету

кафедри педагогіки 

освітній рівень:  магістр

галузь знань:      01 Освіта / Педагогіка

спеціальність:   011 Освітні, педагогічні науки

освітньо-професійна програма  «Педагогічне дорадництво»

_______2_____курс, група _______2-ПДМз___


 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2023

 

 

ЗМІСТ

 

Індивідуальній звіт з переддипломної практики

3

Додатки до звіту:

5

Додаток А. Опис провідних напрямів діяльності ЦПРПП (за місцем проходження практики).

5

Додаток БКалендарний план роботи консультанта (дорадника) на місяць.

9

Додаток В. План консультації щодо індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагога.

12

Додаток ГСценарій методичного заходу для педагогічних працівників.

14

Додаток ДАналіз діяльності методичного об’єднання та план його роботи на рік.

17

Додаток ЕАдреса та зміст наповнення авторського блогу.

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальній звіт з переддипломної практики

ВСТУП

Переддипломна практика проходила на базі Комунального закладу Фастівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Київської області. м. Фастів, вул. Л. Толстого, 8.

Термін проходження практики чотири тижні з «25»  вересня 2023 р. по «22» жовтня 2023 р.  

Настановна конференція відбулася «16» вересня  2023 р.

Керівники практики доценти кафедри педагогіки Саюк В.І.та Ремньова А.Г. ознайомили з термінами проходження практики, метою і завданнями, які зазначені у щоденнику практики та необхідними для підготовлення звітними документами, що потрібно здати після проходження практики. Ознайомили з інструктажем із техніки безпеки під час практики.

Метою переддипломної практики є підготовка кваліфікованого компетентного спеціаліста, який володіє основами організації та змісту дорадчої (консультативної)  діяльності, практичними навичками опису та аналізу методичних матеріалів, здатністю готувати та презентувати методичні матеріали для педагогічних працівників, планувати свою роботу відповідно до запитів педагогів та функціональних обов’язків.  

Основними завданнями переддипломної практики є:

поглибити та закріпити теоретичні і практичні знання, отримані магістрантами у процесі навчання, набуття і вдосконалення практичних навичок за обраною магістерською програмою.;
опанувати змістом нормативно-правової документації з питань організації роботи центру професійного розвитку педагогічних працівників; 
ознайомитись із завданнями, формами та методами роботи центру професійного розвитку педагогічних працівників;
закріпити компетентності, здобуті у процесі вивчення дисциплін за магістерською програмою;
оволодіти сучасними методами вивчення, опису та поширення передового педагогічного досвіду;
набути практичних компетентностей організації власної консультаційної (дорадчої) діяльності та її планування;
розвинути професійно значущі якості особистості.

 

ЗМІСТ ПЕРЕДДИПЛОМНОЇ ПРАКТИКИ

Зміст переддипломної практики визначається загальною концепцією магістерської підготовки за освітньої програмою «Педагогічне дорадництво» і  передбачає підготовку допрофесійної консультаційної діяльності, а також формування необхідних для цього професійних компетентностей. Зміст переддипломної практики відображено у щоденнику практики. Всі завдання із різних видів робіт відображені у додатках.

За період проходження практики я набула такий досвід:

ознайомилася з:

організацією роботи ЦПРПП та видами діяльності, які з нею пов’язані; 
консультативного і супервізорського супроводу педагогічних працівників;
сучасними методами збирання, аналізу та оброблення інформації для виконання поставлених завдань.

Також я навчилася:

описувати головні напрями роботи ЦПРПП;
складати календарний план роботи консультанта (дорадника);
розробляти план консультації щодо індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагога;
розробляти сценарій методичного заходу для педагогічних працівників;
- аналізувати діяльність методичного об’єднання та складати план його роботи на рік;
розробляти та наповнити методичними матеріалами авторський блог.

 

ВИСНОВКИ

Отже, проходження переддипломної практики булоуспішним. Заплановані завдання практики повністю виконала. Мені вдалося набути професійного досвіду дорадчої діяльності

Труднощів під час проходження практики не виникало. 

Пропозицій щодо вдосконалення процесу практичної підготовки студентів немає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток А

ОПИС 

ПРОВІДНИХ НАПРЯМІВ ДІЯЛЬНОСТІ 

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ» КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ 

 

Комунальний заклад Фастівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Київської області (ЦПРПП) діє у  межах території Фастівської міської ради. Центр є юридичною особою та бюджетною установою, самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством і Статутом ЦПРПП. 

Метою діяльності ЦПРПП є професійний розвиток педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсного та навчально-реабілітаційного центрів.

До провідних напрямів діяльності ЦПРПП можемо віднести:

-  надання консультативної допомоги педагогічним працівникам із різних питань професійної діяльності;

- професійна підтримка педагогічних працівників із питань, які пов’язані з упровадженням компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного та інших підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій;

- сприяння професійному розвитку педагогічних працівників;

- організація та проведення  інтелектуальних конкурсів учнівської молоді міського, обласного й всеукраїнського рівнів та моніторингів якості освіти й освітньої діяльності у  закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти;

- надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;

- упровадження ефективного механізму формування та реалізації державної політики у сфері національно-патріотичного виховання;

- забезпечення психологічного і соціально-педагогічного супроводу інклюзивного навчання та навчально-методичного супроводу профорієнтаційної роботи;

- взаємодія та співпраця з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування тощо. 

Охарактеризуємо зазначені напрями діяльності Центру більш детально. 

- за першим напрямом діяльності Центру передбачає надання консультативної допомоги педагогічним працівникам із питань планування та визначення траєкторії їхнього професійного розвитку, проведення супервізії, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, освітніх програм, навчальних програм з навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також особливостей організації освітнього процесу у закладах освіти за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного та змішаного навчання. Для цього створено 11 відповідних консультпунктів і визначено їх керівників:

1. «Побудова індивідуальної освітньої траєкторії сучасного керівника закладу освіти в умовах запровадження Концепції Нової української школи»,  (керівник  М.М. Савчук, директор КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
2. «Сучасні підходи до створення нової моделі шкільної бібліотеки як інформаційно-ресурсного центру» (керівник О.Ю. Горчинська, консультант з бібліотечних фондів КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
3. «Цифрові інструменти розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності педагогічних працівників ЗЗСО та ЗПО» (керівник В.П. Дзюба, консультант з виховної та позашкільної роботи  КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
4. «Особливості організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану» (керівник А.О. Шуляк, консультант з дошкільної освіти, КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
5. «Впровадження у практику ЗДО змісту, форм та методів організації розвивальної життєдіяльності дітей дошкільного віку з урахуванням стратегії, цілей, завдань оновленого Базового компоненту дошкільної освіти»(керівник А.О. Шуляк, консультант з дошкільної освіти КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
6. «Адаптація вихованців ЗДО до нового соціального середовища під час вступу до школи» (керівник С. Я. Підгурська, практичний психолог ЗДО № 6 «Казка»).
7. «Формувальне оцінювання та засоби для його впровадження» (керівник А.І. Усцова, консультант з навчальної діяльності початкової школи   КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
8. «Академічна доброчесність та додержання авторсько-правового законодавства у закладах загальної середньої освіти» (керівник Г.Б. Бондаренко, консультант з науково-дослідної діяльності КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
9. «Бібліотечний простір – зона читацького комфорту»(керівник О.Ю. Горчинська, консультант з бібліотечних фондів КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
10. «Нова українська школа у 5-му класі: інновації та особливості, питання та відповіді» (керівник І.П. Рокицька, консультант з навчальної діяльності основної та старшої школи  КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
11. «Впровадження концепції патріотичного виховання» (керівник В.П. Дзюба, консультант з виховної та позашкільної роботи  КЗ ФМР «Центр ПРПП»);

Другий напрям діяльності ЦПРПП орієнтований на упровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного та інших підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій з метою реалізацій Концепції «Нова українська школа». Центр реалізує зазначені підходи шляхом роботи консультпунктів, творчих груп, професійних спільнот, постійно діючих семінарів. Наприклад, 

1. «Модернізація управлінської діяльності в умовах освітніх змін» (керівник Савчук М.М., директор КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
2. «Сертифікація педагогічних працівників - 2023»(керівник Олічева М.Г., консультант з питань атестації та сертифікації КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
3. «Логопедична корекція як складова соціальної адаптації засобами впровадження сучасних педагогічних технологій» (керівник Климчук Н. Ю., учитель-логопед КЗ ФМР «Інклюзивно-ресурсний центр»).
4. «Особливості методичного супроводу освітнього процесу Нової української школи» (керівник Усцова А.І., консультант з навчальної діяльності початкової школи КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
5. «Особливості формування та функціонування бібліотечного фонду закладу загальної середньої освіти» (керівник Горчинська О.Ю, консультант з бібліотечних фондів  КЗ ФМР «Центр ПРПП»).
6. «Організаційно-методичне забезпечення викладання предмету «Захист України» в 2022/2023 навчальному році» (керівник Камінський О.І., учитель Захисту України Фастівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №7-ЦВПВ «Гарт» ).
7. «Упровадження ефективних моделей національно-патріотичного виховання учнівської молоді» (керівник Дзюба В.П., консультант з виховної та позашкільної роботи КЗ ФМР «Центр ПРПП»).

Наступний напрям діяльності Центру зорієнтований на:

- координацію діяльності професійних спільнот педагогічних працівників (керівників закладів освіти, заступників директорів з навчально-виховної роботи, заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів, педагогів закладів загальної середньої освіти, асистентів-вихователів (вчителів), учителів-логопедів) ;

- організацію та проведення різних конкурсів фахової майстерності педагогів, наприклад, «Учитель року»;

- узагальнення та поширення інформації з питань професійного розвитку педагогічних працівників, тобтонадання інформації про курси підвищення кваліфікації, заохочення педагогів початкової школи до участі в онлайн-курсах НУШ, для інших учителів у курсах із онлайн сервісів таІКТ, майстер-класах тощо;

- формування електронної бази даних щодо передового педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогічних працівників (колективів) та  баз даних програм підвищення кваліфікації, інших джерел інформації (веб ресурсів), необхідних для професійного розвитку педагогічних працівників, та їх оприлюднення на власному веб сайті. 

Діяльність Центру за четвертим напрямом зосереджена наорганізації й проведенні різних інтелектуальних конкурсів для учнівської молоді міського, обласного й всеукраїнського рівнів, а також для проведення моніторингу якості освіти й освітньої діяльності у  закладах дошкільної, загальної середньої іпозашкільної освіти. До таких конкурсів ми можемо віднестиучнівські олімпіади, інтернет-олімпіади і конкурси, навчання обдарованих учнів і їх участь у Малій академії наук України тощо. 

П’ятим напрямом діяльності Центру є надання необхідноїпсихологічної підтримки педагогічним працівникам. Реалізується він через діяльність професійної спільноти «Практичних психологів ЗДО «Техніки психологічної корекції» (керівник О.В. Мороз, практичний психолог ЗДО №5 «Сонечко»), реалізацію освітнього проєкту («Простір психологічної майстерності» (координатор О. Лисенко, практичний психолог Центру ПРПП) тощо.

Метою шостого напряму діяльності Центру є упровадження ефективних механізмів для формування та реалізації державної політики у сфері національно-патріотичного виховання. Реалізується він шляхом  діяльності консультпунктупрофесійної спільноти, навчальних студій тощо.

Суть сьомого  напряму діяльності ЦПРПП полягає у забезпеченні психологічного і соціально-педагогічного супроводу інклюзивного навчання та навчально-методичного супроводу профорієнтаційної роботи (здійснення навчально-методичного супроводу підвищення кваліфікації з питань професійної орієнтації педагогічних кадрів; систематизація діагностичного інструментарію для визначення професійної спрямованості учнівської молоді). Наприклад, Професійна спільнота учителів-логопедів та учителів-дефектологів(керівник Климчук Н. Ю., вчитель-логопед КЗ ФМР «Інклюзивно-ресурсний центр», спеціаліст вищої категорії, учитель-методист), робота консультпункту «Надання психологічної допомоги дітям і дорослим з гострими емоційними розладами» (керівник О.А. Лисенко, практичний психолог КЗ ФМР «Центр ПРПП»).

Восьмий напрям діяльності Центру спрямований на співпрацю з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами та установами забезпечення якості освіти, закладами вищої та післядипломної освіти, науковими відділеннями Малої академії наук України, учнівськими товариствами,  творчими спілками, міжнародними та громадськими організаціями, засобами масової інформації з питань діяльності Центру.

Отже, завдяки різним напрямам діяльності, ЦПРПП створює необхідні умови для розвитку професійної компетентності педагогічних працівників, створенню професійних спільнот,  реалізації освітньо-професійних проєктів тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

 

КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН 

РОБОТИ КОНСУЛЬТАНТА (ДОРАДНИКА)

НА ЖОВТЕНЬ 2023

 

1. Організаційно-координаційна робота

№з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Виконавці

1.

Організаційно-консультативний супровід щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗЗСО

Упродовж місяця

Книш В. О.

2. 

Вивчення запитів педагогічних працівників щодо планування їхніх траєкторій професійного розвитку

23.10-31.10.2023

Книш В. О.

3. 

Формування плану замовлення і підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗЗСО

(уточнення замовлення  )

02.10-16.10

Книш В. О.

 

2. Консультативна діяльність

№з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Виконавці

1.

Індивідуальні консультації для педагогів, які атестуються у 2023/2024 н. р. на підтвердження, присвоєння вищої категорії та педагогічних звань

Упродовж місяця

Книш В. О.

2. 

Координація роботи професійних  спільнот  психологів

04.10.2023

Книш В. О.

3.

Консультування щодо удосконалення професійної компетентності психологів

05.10.2023

Книш В. О.

4.

Онлайн-консультування творчої групипсихологів

17.10.2023

Книш В. О.

5.

Інтерактивне асорті  “Створення якісного інтерактивного контенту. Вебсервіси: Genial.ly, Canva, дошка Miro

06.10.2023

Горбань Т. І.

Книш В. О.

6.

Консультування педагогічних працівників з питань планування та визначення їх професійного розвитку

16.10.2023

Книш В. О.

7.

Консультування педагогічних

працівників з питань психологічної підтримки учасників освітнього процесу

18.10.2023

Книш В. О.

8.

Консультування педагогічних працівників

з питань сертифікації

Упродовж місяця

Книш В. О.

 

3. Координація професійної взаємодії

№з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Виконавці

1.

Онлайн-практикум «Канва як сучасний і ефективний засіб візуалізації навчального матеріалу та ефективний інструмент взаємодії вчителя й учня»

20.10.2023

Горбань Т. І.

Книш В. О.

2. 

Творча майстерня “Викладання та навчання у важкі часи”

09.10.2023

Книш В. О.

3.

Майстер клас «Засоби формувального  оцінювання у 5-6 класах в умовах змішаного навчання»

10.10.2023

Левітіна Е. Ю.

Книш В. О.

4.

Семінар «Формування ключових компетентностей на уроках за проєктом «Інтелект України»

11.10.2023

Книш В. О.

5.

Навчальний практикум 1 «Робота із візуальним контентом: CanvaCrello»

12.10.2023

Горбань Т. І.

Книш В. О.

6.

Тренінги для освітян “Оцінювання НУШ” спільно з ГО ”Освіта без умов”

24.10.-27.10.2023

Усі консультанти

7.

Онлайн-нарада наставників Школи професійного зростання молодих педагогів

20.10.2023

Консультант 

Книш В. О.

8.

Вебінар “Методика роботи над навчальним проєктом”

25.10.2023

Книш В. О.

 

4. Експертно-діагностична діяльність

№з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Виконавці

1.

Моніторинг  сайтів ЗЗСО, їх працездатності, відповідності вимогам, кількості відвідувань

23.10-31.10.2023

Книш В. О.

2. 

Узагальнення відомостей прогнозованих та фактичних контингентів учнів закладів загальної середньої освіти у 2023-2024 навчальному році

24.10.2023

Книш В. О.

3.

Організація  онлайн конкурсу відео роликів «Україна назавжди» виду «Ватра» І (міського) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

18.10.2023

Кутько В.Г.

Книш В. О.

 

5. Інформаційно-просвітницька діяльність.

№з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Виконавці

1.

Інформація департаменту міської ради Київської області про виконання нормативно-правових документів

23.10.2023

Книш В. О.

2. 

Оновлення матеріалів у освітніх середовищах спільнот психологів

24.10.2023

Книш В. О.

3.

Робота з сайтом

За наявності нових матеріалів

Книш В. О.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

 

 

ПЛАН КОНСУЛЬТАЦІЇ 

Індивідуальної траєкторії професійного розвитку 

практичних психологів

 

І. Зустріч і знайомство із практичними психологами щодо індивідуальної траєкторії професійного розвитку.

1. Вітання з учасниками консультації

2. Знайомство з практичними психологами.

3. Очікування практичних психологів від консультування щодо індивідуальної траєкторії професійного розвитку.

 

ІІ. Уточнення питань із яких потрібна консультація:

1. Хто мав досвід побудови індивідуальної траєкторії професійного розвитку?

Якщо так, то розкажіть як саме?

2. Які мають бути проведені дії для створення плану індивідуальної траєкторії професійного розвитку?

3. Які труднощі у вас виникали при плануванні траєкторії професійного розвитку?

4. Чи знайомі ви з планом методичної роботи ЦПРПП?

 

ІІІ.  Напрацьовуємо способи розв’язання проблеми.

1. Проведення анкетування щодо визначення проблем у професійному розвитку.

2. Надання інформації про методичні заходи ЦПРПП для практичних психологів щодо планування траєкторії професійного розвитку.

3. Ознайомлюю практичних психологів із різними формами підвищення кваліфікації: курси підвищення кваліфікації на базі обласного  інституту післядипломної педагогічної освіти; тренінги, майстер-класи, науково-практичні конференції, семінари.

 

ІУ. Плануємо. 

1. Пропоную розробити індивідуальний план траєкторії професійного розвитку за зразком:

№з/п

Зміст роботи

Термін проведення

Примітка про виконання

1.

Ознайомлення з нормативно-правовими документами

 

 

 

 

 

 

2.

Відвідування консультацій ЦПРПП з питань професійного розвитку педагогічних працівників, супервізії

 

 

 

1. Консультативна допомога щодо планування та визначення траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників

упродовж

навчального року

 

 

2. Постійно діючий консультпункт«Надання психологічної допомоги дітям і дорослим з гострими емоційними розладами».

упродовж

навчального року

 

 

 

 

 

3.

Відвідування консультацій ЦПРПП з питань організації освітнього процесу за різними формами (у т. ч. технологіями дистанційного навчання)

 

 

 

 

 

 

4. 

Участь у науково-методичних заходах

 

 

 

 

 

 

5. 

Участь в організаційно-масових заходах

 

 

 

2. Подати заявки на курси підвищення кваліфікації в обласному  інституті післядипломної педагогічної освіти; відвідати тренінги і майстер-класи згідно Плану ЦПРПП.

3. Продовжити консультування щодо індивідуальної траєкторії професійного розвитку.

 

У. Підводимо підсумок.

1. Уточнюємо, чи вдалося розв’язати проблему побудови індивідуальної траєкторії професійного розвитку.

2. Уточнюємо, чи задоволені наданням консультації?

3. Погоджуємо дату наступної консультації.

4. Завершуємо консультування.

 

 

 

 

 

Додаток Г

 

СЦЕНАРІЙ МЕТОДИЧНОГО ЗАХОДУ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Тренінг педагогічної майстерності

 

«ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ І ВЧИТЕЛЬ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ»

 

 

                                                                    Посередній учитель викладає,

      Гарний учитель пояснює,

      Видатний учитель показує,

      Великий учитель надихає.

                           Уільям Артур Уорд.

 

Ми раді вас бачити, шановні колеги, на нашому занятті. Тема даного тренінгу вибрана не випадково. Нова епоха потребує і нової школи, і нового учня і, насамперед, нового вчителя. Вчителя, який з довірою ставиться до дитини, який вчасно чує, помічає, підправляє, підтримує вихованця залучаючи його до співпраці.

Сьогодні на тренінгу ми спробуємо знайти серед певних типів учителів той, що близький кожному з нас. Наше заняття пройде у нетрадиційній формі. Для участі в тренінгу ми сформували чотири групи.

1. Молоді вчителі.
2. Вчителі з середнім досвідом роботи.
3. Досвідчені вчителі.
4. Гості.

Кожній групі вчителів я буду пропонувати певні завдання. Я думаю, що всі ми активно включимось в роботу. І так перше завдання.

 

ВПРАВА   1. Використовуючи слова і словосполучення, розташовані в правому стовпчику, скажіть, якими на вашу думку, професійними якостями та вміннями володіє:

 Досвідчений учитель –

 Учитель-початківець –

 Тактовний учитель –

Нетактовний учитель –

Класний керівник –

Учитель - предметник –

Учитель – майстер –

Учитель – дослідник –

Учитель – новатор

 

ВПРАВА   2. Як ви вважаєте, чи означають ці слова і словосполучення одні і ті самі поняття? Якщо ні, то з'ясуйте, в чому їх відмінність.

1. Педагог. Викладач. Учитель. Вихователь.
2. Учитель – майстер. Учитель – новатор. Учитель – дослідник.
3. Справжній учитель. Сучасний учитель. Досвідчений учитель.
4. Молодий вчитель. Учитель – початківець. Недосвідчений вчитель.

ВПРАВА   3. Продовжіть вислів

1. Якщо вчитель не любить дітей, то…
2. Якщо вчитель давно працює в школі, то…
3. Якщо вчитель не вміє правильно й швидко реагувати на вчинки учнів, то…
4. Якщо вчитель має почуття гумору, то…
5. Якщо вчитель не може навести дисципліну в класі, то…
6. Якщо вчитель не прагне оволодіти педагогічною майстерністю, то…

 ВПРАВА   4. Запропонуйте свій  варіант першої частини вислову.

1. ……., то він завжди буде в курсі найновітніших досягнень педнауки.
2. ……., то він легко може забезпечити психологічний клімат спілкування на уроці.
3. ……., то йому буде легко скласти план уроку.
4. ……., то він завжди може організувати учнів.
5. ……., то йому не слід працювати в школі.
6. ……., то він завжди може зрозуміти внутрішній стан учнів.

 Кожній із трьох груп буде запропоновано одне завдання. Ви повинні вживаючи вставні слова / можливо/,/ може бути/, /напевно/,/очевидно/, висловіть своє припущення щодо причин таких фактів.

1. Незважаючи на те, що вчителька української мови Ніна Петрівна ретельно і довго працювала над складанням плану уроку, урок пройшов погано.
2. Учні не змогли сьогодні на уроці виконати заплановані вправи.
3. Сьогодні на уроці Вітя Коробков відмовивисявідповідати.

 

Практична частина : Портрет сучасного учня.

 

   ПОЗИТИВНІ  РИСИ                          НЕГАТИВНІ  РИСИ

1.Сміливість.                                           1.Нестриманість.    

2.Активність.                                           2.Грубість.

3.Цілеспрямованість.                              3.Агресивність

4.Пошук ідеалу.                                       4.Хамство.

5.Цивілізованість.                                    5.Бездуховність.

      6.Бажання навчатись                               6.Цинізм.

                                          .                              7.Егоїзм.

      7.Інтернаціоналізм.                                  8.Учень-споживач

8.Патріотизм.                                            9.Розбещеність.

9.Комунікативність.                                10.Корисливість.

10.Доброзичливість.                                11.Лінь.

11.Кмітливість.

 

 Пропонуємо вам застосувати метод позитивної психотерапії  та знайти позитивне в негативних рисах, які ви назвали.

 Любов до самого себе. Практичність. Свобода самопізнання. Уміння залишатися дитиною. Уміння обирати головне. Гуманність. Реальне оцінювання ситуації. Здатність мати свої інтереси. Уміння говорити правду. Бажання захиститись. Сміливість говорити те, що думаєш. Емоційна розкутість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Д

Аналіз

роботи шкільного методичного об’єднання

вчителів суспільно-гуманітарного циклу
  у 2022– 2023 навчальному році

 

У 2022–2023 н. р. методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювало над реалізацією завдань, поставлених законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», по формуванню і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.

До складу МО входить 8 учителів: 5 вищої категорії,  2 – І категорії, 1 – ІІ категорії. Троє вчителів мають звання «Старший учитель». Ми працюємо за таким девізом: «Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому полягає основна місія сучасного учителя...»

Робота методичного об’єднання ґрунтується на науковості, системності, комплексності, творчому характері, максимальній активізації діяльності педагогів. Все це спрямовується на виховання в учителів вимогливості до своєї праці, бажання пошуку раціональних методів навчання і виховання.

Планування роботи методичного об’єднання пов’язане з науково-методичною темою школи і спрямоване на модернізацію освітнього процесу школи і пропагує нові підходи у викладанні мови та літератури, зокрема, особистісно зорієнтоване навчання.

У роботі шкільного методоб’єднання застосовувалися такі  інтерактивні форми діяльності як круглі столи, наукові конференції, де здійснювалися практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася дієва допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.

Відбулися, передбачені планом роботи, засідання шкільного МО, на яких проаналізовано рівень навченості учнів з базових предметів. Було опрацьовано нормативні документи Міністерства освіти та науки України, міського відділу освіти.

Аналіз діяльності методичного об’єднання суспільно-гуманітарних дисциплін у 2022-2023 н. р. показує, що зусилля вчителів, пошуки ними нових форм і методів роботи були спрямовані на успішне завершення роботи над науково-методичною проблемою. Усі вчителі філологічної кафедри активно впроваджують в основній  школі новітні педагогічні технології, а саме: особистісно-орієнтоване навчання,  ігрові технології, метод  проектів, технології  розвивального навчання, інтерактивні методи навчання.

Значна увага приділяється індивідуальній роботі, позакласним заходам, допомозі у плануванні роботи, оформленню шкільної документації, добору текстів письмових робіт для тематичного оцінювання та ін.
Учні – активні учасники мовно-літературних конкурсів: міжнародний конкурс знавців української мови ім. П. Яцикаміжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, всеукраїнський конкурс учнівської творчості, міський конкурс юних поетів та прозаїків  «Я – паросток малий землі своєї».

План заходів методичного об’єднання за навчальний рік був виконаний.

Головні завдання методичного об’єднання вчителів-філологів у наступному навчальному році:

• забезпечення умов для професійної самореалізації вчителів;
• забезпечення виховного впливу на учнів;
• впровадження у педагогічну діяльність інноваційних технологій навчання й виховання;
• продовження роботи зі створення навчально-методичної бази;
• забезпечення виконання документів МОН України, міського управління освіти;
• упровадження в освітній процес передового педагогічного досвіду; стимулювання професійного зростання, підвищення педагогічної майстерності ;
• підготовка учнів до олімпіад та конкурсів;
• забезпечити   об'єктивність   оцінювання  знань  учнів   упродовж
навчального року; 
• забезпечити участь учителів методичного об’єднання в оглядах-конкурсах, які проходитимуть у місті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

роботи шкільного методичного об’єднання

вчителів суспільно-гуманітарного циклу
  у 2022– 2023 навчальному році

І засідання ( серпень)  

Інструктивно-методична нарада на тему:« Організований початок 2023/2024 навчального року»

1. Підсумок методичної роботи вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2022/2023 навчальний рік і завдання на поточний рік. Обговорення плану роботи методичного об’єднання на 2023/2024 навчальний рік

2. Круглий стіл. Опрацювання нормативно-правових документів:

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році (лист МОН України);

критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

ведення шкільної документації.

3. Ознайомлення з навчальними програмами  та змінами до них.

4. Про особливості викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу у 5 і 6 класах НУШ. 

5. Завдання  з підготовки до ЗНО-2024 та ДПА в 2023/2024 навчальному році.

 

ІІ засідання ( вересень)

1. Про погодження календарно-тематичного планування інваріантної та варіативної складових річного навчального плану), інтегрування та адаптування навчальних програм для учнів, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формах навчання.

 

ІІІ засідання ( вересень)

Інструктивно-методична нарада на тему «Робота з обдарованими та здібними учнями»

1.Про оновлення банку обдарованих дітей. 

2.Про організацію роботи з  обдарованими та здібними учнями.

3.Про підготовку учнів до участі у  Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів суспільно-гуманітарного циклу.

4.Про організацію і підготовку робіт на Всеукраїнський конкурс захист науково - дослідницьких робіт МАН.

5. Обговорення та затвердження завдань для шкільної олімпіади з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

 

ІV засідання (листопад) 

Засідання професійного клубу  «Інтелектуально-творчий розвиток учнів засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання»

1. Підвищення якості уроку через упровадження інноваційних технологій. 

2. Розвиток творчих здібностей учнів через використання інтерактивних методів і форм роботи на уроках української мови та літератури. 

3. Формування громадянської компетентності на уроках історії, правознавства, громадянської освіти.

4. Про результати проведення І етапу (шкільного) Всеукраїнських учнівських олімпіад та підготовка до ІІ етапу (районного) Всеукраїнських учнівських олімпіад.

5. Підведення підсумків участі учнів школи у Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика .

 

V засідання ( Січень)  

Інструктивно-методична нарада 

1. Про погодження календарно-тематичного планування інваріантної та варіативної складових річного навчального плану (на ІІ семестр), інтегрування та адаптування навчальних програм для учнів, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формах навчання.

2. Підведення підсумків результатів І – ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів суспільно-гуманітарного циклу. Про результати проведення І територіального  етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої Академії Наук України  2023/2024 навчальному році.

3. Аналіз навчальних досягнень учнів з предметів суспільно-гуманітарного циклу в І семестрі 2023/2024 навчального року.

 

VІ засідання (Лютий)

Творча майстерня  «Професійна компетентність учителя»

1. Роль самоосвіти в розвитку професійної компетентності учителя.

 2. Шляхи удосконалення професійної компетентності учителя.

 3. Практичне заняття.

• Обговорення анкетування  «Рівень педагогічної культури  педагога».
• Тренінг-гра: «Справжній учитель: хто він?»
• Обмін досвіду з теми: «Сучасні підходи до навчання й інтерактивні технології» 

 

VІІ засідання (березень) 

Інструктивно-методична нарада 

1. Підведення підсумків результатів ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів суспільно-гуманітарного циклу.

2. Про підготовку до проведення державної підсумкової атестації.

3. Ознайомлення з матеріалами зовнішнього незалежного оцінювання з навчальних предметів суспільно-гуманітарного циклу. Вивчення методичних рекомендацій.

4. Про ефективні методи підготовки учнів старших класів до ЗНО-2024. (Організація повторення вивченого, відпрацювання навичок роботи з тестами  різних типів, використання  під час уроків  завдань у тестовій формі, тестів зі збірників ЗНО минулих років,  інтернет-ресурсів).

 

 

VІІІ засідання (квітень) 

Інструктивно-методична нарада

1. Про організоване закінчення 2023/2024 навчального року.

2. Погодження завдань для проведення ДПА  у 4-х, 9-х класах. 

 

ІХ засідання (травень)

1. Аналіз роботи МО за 2023/2024 навчальний рік.

 2. Звіти членів МО про роботу над методичними проблемами.

3. Рекомендації щодо проблематики засідань та планування роботи МО на наступний 2024/2025 навчальний рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Е

 

АДРЕСА ТА ЗМІСТ НАПОВНЕННЯ АВТОРСЬКОГО БЛОГУ

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Індивідуальній звіт з переддипломної практики Книш Вікторія

ЩОДЕННИК з виробничої переддипломної практики студентки Книш Вікторії Олегівни